متا تگ - تاثیرات متا تگ بر روی سئو سایت چیست

سئو سایت مبتنی بر عوامل مختلفی است. متا تگ ها یکی از همین عوامل هستند که به شما کمک می کنند تا رتبه بهتری را در نتایج جستجو در موتور جستجو گوگل بدست آورید. لازم به ذکر است، انجام یک مورد و عامل به تنهایی نمی تواند برای شما معجزه کند و شما باید از تمام عوامل و موارد  برای رسیدن به نتیجه قابل قبول استفاده نمایید.

کاربرد متا تگ ها را می توان در کمک کردن به کاربران اینترنتی و موتورهای جست و جو برای درک کردن موضوع وب سایت شما عنوان کرد. بنابراین بسیار مهم است که روش استفاده صحیح از متا تگ ها را بدانید. چون اگر به صورتاز آن ها استفاده نکنید تاثیرات بسیار بد در رده بندی سایت شما می گذارد.
در این مقاله قصد داریم که در مورد متا تگ ها، روش استفاده صحیح و اهمیت آن ها با شما به صورت مفصل صحبت نماییم.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها داده های متنی هستند که محتوای صفحه را برای موتورهای جست و جو  تعریف می کنند و به آنها کمک می کنند تا متوجه شوند موضوع آن صفحه چیست.

تاثیر متا تگ بر سئو سایت

معرفی انواع متا تگ ها

4 نوع متاتگ برای کاربران و بهینه سازی دارای اهمیت بسیاری است که به طور کامل در ادامه این مقاله معرفی میکنیم.

تگ عنوان ( title tag)

مهمترین تگ در زمینه بهینه سازی سایت، تگ عنوان است که به راحتی کاربر نیز می تواند آن را در قسمت نوار جست و جوی مرورگر اینترنتی ببیند.
این تگ بسیار در سئو سایت موثر است. به خصوص زمانی که می خواهید عنوان اصلی صفحه خود را انتخاب کنید. علاوه بر آن، با نوشتن داده های این تگ به کاربر کمک می کنید که موضوع صفحه شما را به راحتی تشخیص دهید. دقیقا همان کاری که در سایت نیوسئو انجام می شود.

متا تگ توضیحات (meta description)

در کنار متا تگ عنوان، متا تگ توضیحات از مهمترین متا تگ های سئو است. متا تگ توضیحات کمک می کند تا با قرار دادن توضیحی کوتاه، موتورهای جست و جو موضوع صفحه سایت را درک کنند. البته توجه داشته باشید که مقادیر این متا توسط کاربران نیز قابل مشاهده است و موتور جستجو با نمایش این بخش ،انتخاب باز کردن کدام لینک و سایت را به کاربر می دهد.
بنابراین تا آنجا که می توانید مقادیر این متا را با کلمات کلیدی مرتبط و متن خلاقانه و جذاب کامل کنید تا بتوانید کلیک بیشتری را بدست آورید. به این نکته توجه نمایید که حتما داده این متا را بنویسید، چون اگر شما این کار را نکنید گوگل خودش این کار را انجام می دهد. پس برای اینکه از هرگونه خطا و اشتباه جلو گیری کنید بهتر است خودتان آن را کامل کنید.
این مورد نیز قابل ذکر است که این گونه نیست که گوگل هرچیزی که شما در داخل متا تگ توضیحات قرار دادید را حتما در نتایج خود نشان دهد. انتخاب با گوگل است نه با ما.

متا تگ کلمات کلیدی (meta keywords) 

کلمات کلیدی که با موضوع طراحی سایت مرتبط هستند. این تگ متا در گذشته در موضوع بهینه سازی دارای اهمیت بسیاری بود. اما از آنجایی که مدیر وب سایت ها کلمات کلیدی غیر مرتبط نیز در این تگ قرار می دادند، گوگل تصمیم گرفت که دیگر در زمینه سئو این تگ را بی تاثیر کند. بنابراین در حال حاضر دیگر تاثیری در بهینه سازی سایت در گوگل ندارد. البته این مورد را نیز قابل توجه داشته باشد که فقط برای موتور جست و جو گوگل تاثیری ندارد اما این متا تگ برای موتورهای جست و جو  بینگ و یاهو همچنان دارای اهمیت است بنابراین باید از اهمیت آن غافل نشویم و این کار را ادامه دهیم.

متا ربات ها (meta robots)

با استفاده از این متا ربات ها می توانید به گوگل کمک نمایید تا متوجه شود چه رفتاری با صفحه شما داشته باشد:
index/noindex این کدها به موتورهای جست و جو کمک می کنند تا متوجه شوند که باید صفحه شما را در نتایج جست و جو نشان دهند یا خیر.
follow/nofollow این کدها به موتورهای جست و جو اعلام می نمایند که باید لینک های صفحه دنبال شوند یا خیر.
استفاده از دستورات متا ربات به صورت صحیح و به موقع می تواند هم سئو را بهبود دهد و هم شما را از دست جریمه های گوگل نجات دهد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سایر مقالات

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه شما میتوانید
از اخبارطراحی سایت و تکنولوژیهای روز باخبر شوید.

تمامی حقوق برای وب سایت رایان محفوظ می باشد

طراحی سایت و اجرا توسط رایان